Page 150 - Кулик В.В.
P. 150
150
довговічності коліс за критеріями зносостійкості і пошкодженості їх поверхні
кочення вимагає поєднання високої міцності і тріщиностійкості колісної
сталі [343]. Проте, в літературі відомі лише фрагментарні дані [182] для
високоміцних сталей про їх характеристики циклічної тріщиностійкості за
поперечного зсуву.
Рисунок 3.28 – Різні типи втомного руйнування ободу колеса (a, б) [238, 366]
і вплив змішаного режиму навантаження на довговічність колеса (в) [376]
Визначальним структурним параметром міцності і тріщиностійкості
вуглецевих сталей є морфологія феритно-цементитної мікроструктури. За
різних температур відпуску гартованої сталі проходить розпад мартерситу, в
результаті чого формуються феритно-цементитні мікроструктури різної
дисперсності (рис. 3.29) і рівень міцності сталі зростає з пониженням
температури відпуску [377, 378].