Page 150 - Кулик В.В.
P. 150

150

                  довговічності коліс за критеріями зносостійкості і пошкодженості їх поверхні

                  кочення  вимагає  поєднання  високої  міцності  і  тріщиностійкості  колісної

                  сталі  [343].  Проте,  в  літературі  відомі  лише  фрагментарні  дані  [182]  для

                  високоміцних  сталей  про  їх  характеристики  циклічної  тріщиностійкості  за

                  поперечного зсуву.















































                   Рисунок 3.28 – Різні типи втомного руйнування ободу колеса (a, б) [238, 366]
                    і вплив змішаного режиму навантаження на довговічність колеса (в) [376]



                         Визначальним  структурним  параметром  міцності  і  тріщиностійкості


                  вуглецевих  сталей  є  морфологія  феритно-цементитної  мікроструктури.  За
                  різних температур відпуску гартованої сталі проходить розпад мартерситу, в


                  результаті  чого  формуються  феритно-цементитні  мікроструктури  різної

                  дисперсності  (рис.  3.29)  і  рівень  міцності  сталі  зростає  з  пониженням

                  температури відпуску [377, 378].
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155