Page 130 - Кулик В.В.
P. 130
130
а б
Рисунок 3.14 – Мікроструктура сталі марки 2 колеса типу КП-2 (а, б) після
гальмування за підвищеного навантаження (варіант 8 згідно табл. 3.3)
Відомо [356] про вплив різних структурних зміцнюючих факторів на
поріг втоми. Так, зростанню порога втоми сталі, з одночасним ростом її
міцності сприяють наклеп однофазного металу, легування твердого розчину
та температура випробувань. У решта випадках застосування зміцнюючих
факторів (розмір зерна, дисперсійне зміцнення, двохфазні структури,
температура відпуску і т.д.) поріг втоми знижується. Дані про вплив
структур, отриманих термо-деформаційним зміцненням, шляхом
проковзування колеса рейкою, на циклічну тріщиностійкість сталей
залізничних коліс у літературі відсутні.
Тому постає необхідність дослідження характеристик циклічної
тріщиностійкості та мікромеханізму руйнування сталей високо- та
середньоміцних залізничних коліс в умовах, що моделюють гальмування.
Завдячуючи високим контактним напруженням в перший момент
контакту (кочення) колеса рейкою проходить їх припрацювання, зминання,
тобто ідуть процеси деформаційного зміцнення – наклеп. В момент
гальмування, коли гальмівні зусилля перевищують силу тертя відбувається
проковзування колеса рейкою. Зростання температури нагріву до точки