Page 130 - Кулик В.В.
P. 130

130






















                                        а                                               б



                    Рисунок 3.14 – Мікроструктура сталі марки 2 колеса типу КП-2 (а, б) після

                       гальмування за підвищеного навантаження (варіант 8 згідно табл. 3.3)





                         Відомо  [356]  про  вплив  різних  структурних  зміцнюючих  факторів  на
                  поріг  втоми.  Так,  зростанню  порога  втоми  сталі,  з  одночасним  ростом  її

                  міцності сприяють наклеп однофазного металу, легування твердого розчину

                  та  температура  випробувань.  У  решта  випадках  застосування  зміцнюючих

                  факторів  (розмір  зерна,  дисперсійне  зміцнення,  двохфазні  структури,

                  температура  відпуску  і  т.д.)  поріг  втоми  знижується.  Дані  про  вплив

                  структур,       отриманих        термо-деформаційним             зміцненням,        шляхом

                  проковзування  колеса  рейкою,  на  циклічну  тріщиностійкість  сталей

                  залізничних коліс у літературі відсутні.

                         Тому  постає  необхідність  дослідження  характеристик  циклічної

                  тріщиностійкості  та  мікромеханізму  руйнування  сталей  високо-  та

                  середньоміцних залізничних коліс в умовах, що моделюють гальмування.

                         Завдячуючи  високим  контактним  напруженням  в  перший  момент

                  контакту  (кочення) колеса рейкою  проходить  їх припрацювання, зминання,

                  тобто  ідуть  процеси  деформаційного  зміцнення  –  наклеп.  В  момент

                  гальмування,  коли  гальмівні  зусилля  перевищують  силу  тертя  відбувається

                  проковзування  колеса  рейкою.  Зростання  температури  нагріву  до  точки
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135