Page 132 - Кулик В.В.
P. 132
132
тріщиностійкість сталі марки Т після гальмування стає навіть нижчою, ніж за
впливу низьких температур [356].
Рисунок 3.15 – Діаграми швидкостей росту втомної макротріщини в сталях
коліс КП-2 (а) і КП-Т (б) у вихідному стані (1), після модельного
гальмування на повітрі (2) і з повітряно-водяним обдувом (3)
Значне зростання порогової тріщиностійкості у сталі марки 2 після
гальмування (варіант 3 з табл. 3.4) у 2,86 рази порівняно з вихідним станом
заслуговує на особливу увагу. Аналогічне зростання (з 3 до 8 МПа м )
досягалось варіюванням температури відпуску (470, 670, 770 і 870 K) на
високовуглецевій сталі (75ХГСТ) після гартування і трактувалось появою
ефекту закриття тріщини [357]. З тієї ж причини зростало порогове значення
циклічної тріщиностійкості (з 9,5 до 14 МПа м ) у сталі 06Х2Н2М після
гартування від 998 K, проте після гартування від 1140 K, де не проявлявся
ефект закриття тріщини K знижувалось до 3 МПа м . Відмітимо, що
th
високий рівень порога втоми 20 МПа м , отриманий для сталі марки 2 після