Page 132 - Кулик В.В.
P. 132

132

                  тріщиностійкість сталі марки Т після гальмування стає навіть нижчою, ніж за

                  впливу низьких температур [356].






































                    Рисунок 3.15 – Діаграми швидкостей росту втомної макротріщини в сталях

                          коліс КП-2 (а) і КП-Т (б) у вихідному стані (1), після модельного

                            гальмування на повітрі (2) і з повітряно-водяним обдувом (3)



                         Значне  зростання  порогової  тріщиностійкості  у  сталі  марки  2  після

                  гальмування (варіант 3 з табл. 3.4) у 2,86 рази порівняно з вихідним станом

                  заслуговує  на  особливу  увагу.  Аналогічне  зростання  (з  3  до  8  МПа                м )

                  досягалось  варіюванням  температури  відпуску  (470,  670,  770  і  870  K)  на

                  високовуглецевій  сталі  (75ХГСТ)  після  гартування  і  трактувалось  появою

                  ефекту закриття тріщини [357]. З тієї ж причини зростало порогове значення

                  циклічної  тріщиностійкості  (з  9,5  до  14  МПа          м )  у  сталі  06Х2Н2М  після

                  гартування від 998 K, проте після гартування від 1140 K, де не проявлявся

                  ефект  закриття  тріщини  K   знижувалось  до  3  МПа                м .  Відмітимо,  що
                                                     th

                  високий рівень порога втоми 20 МПа             м , отриманий для сталі марки 2 після
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137