Page 106 - Кулик В.В.
P. 106

106

                         І як засвідчує практика експлуатації залізничних коліс, саме почергово-

                  сумісна  дія  навантаження  в  умовах  поперечного  зсуву  та  нормального

                  відриву  призводить  до  утворення  вищербин  шляхом  пітингоутворення  або

                  розшарувань на поверхні кочення залізничного колеса.

                         Випробування  проводили  на  модельних  зразках  колеса  та  рейки

                  (рис. 2.15  а,  б),  габаритні  розміри  яких  становили:  товщина  4 мм,  діаметр

                  40 мм і довжина 220 мм, ширина 8 мм, висота 16 мм, відповідно.

























                                            а                                              б



                                 Рисунок 2.15 – Модельні зразки колеса (а) і рейки (б)




                         Експериментальні дослідження проводили при навантаженні на колесо
                  Р = 130 кг , тоді напруження в зоні контакту пари колесо-рейка становили


                  [342]:




                                                        P   0  0,5642     b R P  



                                                        1300 Н
                              = 0,5642                                          750 МПа              (2.3)
                                           0,91 10  -4  мм 2   4 мм 20 мм
                                                           кг
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111