Page 101 - Кулик В.В.
P. 101

101





























                       Рисунок 2.8 – Часова залежність зміни потенціалу на свіжоутвореній

                                                           поверхні.



                         2.4. Вплив температурно-силових факторів під час гальмування



                         Вплив  умов  гальмування  на  структуру  та  властивості  металу

                  приповерхневих  шарів  ободу  колеса  вивчали  за  розробленою  методикою

                  (рис. 2.9), використовуючи для цього стенд Інституту чорної металургії НАН

                  України  (рис.  2.10).  Маховик-колесо  розкручували  і  притискали  до  зразка

                  досліджуваної колісної сталі: час гальмування (притискання зразка) 4 сек, а


                  силу  притиску  P  вибрали  20  kН,  що  відповідало  контактному  тиску  

                  250 МПа. Щоб вивчити вплив швидкості охолодження після гальмування на

                  властивості сталей, його проводили в лабораторному повітрі і за повітряно-

                  водяного обдуву зони контакту. Тип і розміри зразка вибирали так (рис. 2.9),

                  щоб він відповідав стандартному компактному для визначення характеристик

                  циклічної  тріщиностійкості.  Після  гальмування  зразок  з  початковою

                  товщиною 5 мм шліфували: спочатку із сторони контакту на глибину до 0,2

                  мм  для  вирівнювання  поверхні,  а  потім  з  протилежного  боку  до  товщини

                  зразка 2 мм для усунення матеріалу, який не зазнав термосилового впливу.
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106