Page 103 - Кулик В.В.
P. 103
103
2.5. Контактно-втомна пошкоджуваність поверхні кочення
модельних зразків колісних сталей
На базі поперечно-строгального верстата типу 7М36 був спроектований
випробувальний стенд (рис. 2.11), [340], який дозволяє проводити контроль
навантаження (рис. 2.12) тензометричною балкою (динамометр Д1) та сили
тертя тензометричною скобою (динамометр Д2).
Однією з найпривабливіших функцій даного стенду є те, що він через
поступально-зворотний хід повзуна забезпечує кочення колеса рейкою тільки
в одному напрямку (рис. 2.13а), що дозволяє достовірно змоделювати реальні
умови експлуатації кочення колеса по рейці. Це має місце через
специфічність ходу повзуна, пов’язаного з робочим і холостим його
ð
õ
проходами (рис. 2.12). Під час робочого ходу колесо котитиметься рейкою
Рисунок 2.11 – Стенд для випробування модельних зразків сталей
залізничних коліс