Page 146 - Microsoft Word - Дисертація.docx
P. 146

146

                         Для  зображень  сцен  із  чітко  вираженою  структурою  “об'єкт/фон”


                  очевидне припущення, що точки, які належать об'єкту, будуть формувати

                  компактні  множини.  Це  стосується  усіх  яскравості,  якими  зображується

                  об'єкт.  Таким  чином  виділивши  і  об'єднавши  разом  множини  різних

                  яскравості,  ми  зможемо  виділити  цілий  об’єкт  на  зображенні  або  його

                  значну  частину.  Якщо  формувати  точкові  образи  на  основі  усього


                  зображення,  то  отриманий  точковий  образ  буде  надто  великим  і

                  вимагатиме багато часу для обчислення його характеристик.



















                        Рис.3.9. Формування точкового образу для окремої інтенсивності


                          зображення: однорідні області (а), сформовані точкові поля (б)




                         Використання  розбиття  на  фрагменти  дає  змогу  суттєво  зменшити

                  обсяг  обчислень.  Наприклад,  у  випадку  зображення  300х200  пікселів  та

                  кількості фрагментів поділу 256 їх розмір становитиме 15х15 точок, це 225


                  точок, які потрібно розділити на різні множини за величиною яскравості.

                  Визначивши  ж  локальні  екстремуми  гістограми  такого  фрагмента,  ми

                  отримаємо не більше 20 точок різних яскравостей.

                         Щоб  визначити,  чи  формує  точковий  образи  певної  інтенсивності

                  кластери точок,  необхідно переконатись, що для точок образу виконується


                                     Poi
                  умова K(r) > K (r), де як відстань r вибирається відстань між центрами
                  фрагментів,  на  які  поділено  зображення.  Володіючи  апріорною

                  інформацією  про  розмір  об’єкта  та  приблизну  кількість  фрагментів,  які
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151