Page 6 - НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
P. 6
4
ра, сьогодні, завтра» (Київ, 2016); ІV Міжнар. наук.-практ. конф. «Титан 2016: виро-
бництво та використання в авіабудуванні» (Запоріжжя, 2016); 7th world congress
«Aviation in the XXI-st century: Safety in aviation and space technologies»(Kyiv, 2016);
5th Int. Acad. Conf. «Mechanical engineering, materials science, transport» (Lviv, 2016);
9th Int. Conf. of young scientists on welding and related technologies (Kyiv, 2017); VІІІ
Міжнар. техн.-практ. конф. «АВІА-2017», (Київ, 2017); Міжнар. наук.-практ. конф.
«Титан 2018: виробництво та використання в Україні» (Київ, 2018); 9th Int. Conf.
«Welding and related technologies – present and future» (Kyiv, 2018); 14-й Міжнар.
симпозіумі українських інженерів-механіків у Львові, (Львів, 2019); Young Scientists
Conf. on Materials Science and Surface Engineering (Lviv, 2019).
У повному обсязі дисертаційна робота доповідалась на науковому та кваліфіка-
ційному семінарі «Проблеми матеріалознавства та інженерії поверхні металів» Фі-
зико-механічного інституту ім. Г.В. Карпенка НАН України.
Публікації. Основний зміст дисертації відображено у 26 друкованих працях,
зокрема, в 11 статтях у наукових фахових виданнях, з них 7 статей у виданнях, які
включені до міжнародної наукометричної бази Scopus, 2 з яких у виданнях, що вхо-
дять до Q1 іQ2, 2 статті – у наукових періодичних виданнях інших держав, 14 тез і
матеріалів міжнародних та всеукраїнських наукових конференцій.
Структура та обсяг роботи. Дисертація складається зі вступу, 7 розділів, зага-
льних висновків, списку використаних літературних джерел та 2 додатків. Загальний
обсяг роботи становить 170 сторінок, вона містить 76 рисунків, 7 таблиць, бібліог-
рафічний список із 210 найменувань.
ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ
У вступі викладено загальну характеристику роботи: обґрунтовано актуаль-
ність теми дисертації, сформульовано мету дослідження та визначено шляхи її дося-
гнення, сформульовано наукову новизну та практичну цінність отриманих результа-
тів. Вказано зв'язок роботи з науковими проєктами та темами. Відзначено особистий
внесок здобувача, наведено відомості про апробацію та публікації за темою дисерта-
ції, а також коротко описано її структуру та обсяг.
У першому розділі висвітлено аналітичний огляд літературних джерел, прове-
дено критичний аналіз переваг і недоліків використання титану та його сплавів у ві-
тчизняному авіабудуванні, де основну увагу сконцентровано на використанні дво-
фазного титанового сплаву ВТ22 у конструкціях літаків марки «Ан», досвід їх екс-
плуатації та аналіз експлуатаційних руйнувань таких конструкцій. Показано, що пе-
реважальна кількість випадків виходу з ладу деталей, виготовлених з титанового
сплаву ВТ22, пов’язана зі зношуванням вузлів тертя, оскільки сплаву притаманні
низькі триботехнічні характеристики.
Розглянуто використання газового азотування титанових сплавів для підвищен-
ня їх триботехнічних характеристик. Показано, що на сьогоднішній день приділяють
багато уваги інтенсифікації азотування для підвищення якості зміцнених шарів і
зниження енерговитрат під час реалізації процесу насичення. Проаналізовано осно-
вні методи азотування, подано їх класифікацію та обговорено доцільність викорис-
тання. Розглянуто основні підходи до інтенсифікації азотування. Обґрунтовано мо-
жливість інтенсифікації насичення азотом шляхом попереднього ХППД титанових
сплавів. Сформульовано мету та задачі роботи.