Page 32 - РОЗДІЛ 1
P. 32

32

                     Проблему  деградації  матеріалів  нафтогазових  об’єктів  довготривалої  експ-

               луатації  та  шляхи  забезпечення  їх  працездатності  на  прикладі  нафтогазотранс-

               портного трубопроводу та обсадної колони нафтогазових свердловин розглянули

               у [97], оцінку залишкового ресурсу тривалоексплуатованих нафтопроводів за екс-

               плуатаційних  чинників  у  [98–103].  Наслідки  гідрологічних  небезпек,  що

               зумовлені  наслідками  паводків,  зокрема,  підтоплення  значних  територій,  зміна

               русла  рік,  підмивання  ліній  електропередач  та  опор  нафто-,  газо-,

               продуктопроводів, що містять потенційно небезпечні речовини, та можуть нести

               загрозу добробуту і життю населення, сільським господарствам проаналізовано у

               [104–115].  Крім  того,  небезпечними  є  аварії  на  морських  трубопроводах,  що

               несуть загрозу акваторіям Світового океану , в надрах якого зосереджено майже

               утричі більше покладів вуглеводнів, ніж на суші. Укладання таких трубопроводів

               вимагає  особливо  ретельного  контролю.  Дослідження  впливу  навантажень  у

               процесі  укладання  на  втомну  довговічність  та  ресурс  безпечної  експлуатації

               морських  трубопроводів  наведено  у  працях  [116–118].  На  залізницях  та

               автошляхах України залізобетонні мости та труби складають більшу частину усіх

               споруд,  тому  їх  бездефектна  експлуатація  є  найважливішою  для  забезпечення

               безперебійного  руху  транспорту.  Аварії  на  мостах,  що  експлуатуються  в


               агресивному  середовищі  (підприємств  хімічної  промисловості),  залізничних
               составах,  що  транспортують  нафтовмісні  продукти  та  не  мають  спеціального


               захисту,  необхідно  вчасно  попереджати  та  проводити  діагностування  з  метою
               уникнення небезпечних ситуацій, котрі несуть загрозу залізничному транспорту


               та автошляхам в цілому [119–121].

                     В  існуючих  науково-технічних  і  конструкторських  розробках  з  підвищення

               термінів роботи промислових металевих об’єктів у змінюваних умовах експлуата-

               ції за дії чинників внутрішнього та зовнішнього середовища, з урахуванням умов

               напрацювання, бракує науково обґрунтованих практичних рекомендацій. Розв’я-

               зання  науково-технічної  проблеми,  що  спрямована  на  розроблення  високоефек-

               тивних ресурсозберігаючих технологічних методів і засобів діагностування феро-

               магнетних матеріалів, з яких виготовлена значна кількість елементів конструкцій
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37