Page 32 - РОЗДІЛ 1
P. 32
32
Проблему деградації матеріалів нафтогазових об’єктів довготривалої експ-
луатації та шляхи забезпечення їх працездатності на прикладі нафтогазотранс-
портного трубопроводу та обсадної колони нафтогазових свердловин розглянули
у [97], оцінку залишкового ресурсу тривалоексплуатованих нафтопроводів за екс-
плуатаційних чинників у [98–103]. Наслідки гідрологічних небезпек, що
зумовлені наслідками паводків, зокрема, підтоплення значних територій, зміна
русла рік, підмивання ліній електропередач та опор нафто-, газо-,
продуктопроводів, що містять потенційно небезпечні речовини, та можуть нести
загрозу добробуту і життю населення, сільським господарствам проаналізовано у
[104–115]. Крім того, небезпечними є аварії на морських трубопроводах, що
несуть загрозу акваторіям Світового океану , в надрах якого зосереджено майже
утричі більше покладів вуглеводнів, ніж на суші. Укладання таких трубопроводів
вимагає особливо ретельного контролю. Дослідження впливу навантажень у
процесі укладання на втомну довговічність та ресурс безпечної експлуатації
морських трубопроводів наведено у працях [116–118]. На залізницях та
автошляхах України залізобетонні мости та труби складають більшу частину усіх
споруд, тому їх бездефектна експлуатація є найважливішою для забезпечення
безперебійного руху транспорту. Аварії на мостах, що експлуатуються в
агресивному середовищі (підприємств хімічної промисловості), залізничних
составах, що транспортують нафтовмісні продукти та не мають спеціального
захисту, необхідно вчасно попереджати та проводити діагностування з метою
уникнення небезпечних ситуацій, котрі несуть загрозу залізничному транспорту
та автошляхам в цілому [119–121].
В існуючих науково-технічних і конструкторських розробках з підвищення
термінів роботи промислових металевих об’єктів у змінюваних умовах експлуата-
ції за дії чинників внутрішнього та зовнішнього середовища, з урахуванням умов
напрацювання, бракує науково обґрунтованих практичних рекомендацій. Розв’я-
зання науково-технічної проблеми, що спрямована на розроблення високоефек-
тивних ресурсозберігаючих технологічних методів і засобів діагностування феро-
магнетних матеріалів, з яких виготовлена значна кількість елементів конструкцій