Page 30 - РОЗДІЛ 1
P. 30

30

               тріщині  залежить  від  особливостей  арматури:  поперечного  перерізу  стрижнів  і

               характеру її корозійної поведінки. За вивчення впливу одночасної дії агресивного

               середовища та статично прикладених зусиль розтягу на міцність арматурної сталі

               виявлено  погіршення  пластичних  характеристик  при  роботі  у  конструкціях,  які

               можуть привести до небажаних наслідків [74]. Зокрема, істотно скорочується час

               від початку пластичної роботи арматури до руйнування, що не можна допускати,

               наприклад, при сейсмічних та інших динамічних впливах.

                     Вплив хімічного складу середовища на процес корозійно-втомного руйнуван-

               ня  досліджено  за  розвитку  корозійно-втомних  тріщин  у  феромагнетних  сталях

               [75].  На  прикладі  досліджених  сталей  доведено,  що  порівняно  незначні  зміни  у

               складі робочого корозивного середовища можуть спричинити відчутні зміни у за-

               кономірностях розвитку корозійно-втомних тріщин у матеріалі порівняно з вип-

               робуваннями у повітрі, а відтак, знизити характеристики його тріщиностійкості у

               заданих експлуатаційних умовах. Визначення залишкового ресурсу тонкостінних

               елементів  конструкцій  транспортних  сільськогосподарських  машин  при  дії  цик-

               лічних навантажень і корозійно-агресивних середовищ представлено у [76]. Вив-

               чення явищ локальної корозії металів, які контактують  з робочими поверхнево-

               активними середовищами протягом тривалого часу, вимагає дослідження впливу


               напружено-деформованого  стану  матеріалу  на  його  взаємодію  з  середовищем
               [77].


                     Більше 50% нафтових та газових трубопроводів руйнуються внаслідок коро-
               зійних пошкоджень, 37% – через незадовільну якість металу – недостатню плас-


               тичність, ударну в’язкість, неякісні зварні з’єднання тощо [78–79]. Одним із важ-

               ливих чинників зниження надійності трубопроводів є ґрунтова корозія [80–81], на

               яку впливає наводнювання стінки труби з транспортованого продукту. Показано

               [82–85], що сорбований металом водень може істотно збільшити швидкість розчи-

               нення заліза і сприяти розвитку локальних вогнищ корозії: пітингів і корозійних

               тріщин. У [86] описано вплив швидкості корозії труб підземних нафтових та газо-

               вих  трубопроводів  з  урахуванням  її  інтенсифікації  дифузійно  рухомим  воднем,

               який  надходить  з  транспортованих  продуктів.  Наводнювання  стінки підземного
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35