Page 32 - Кулик В.В.
P. 32

32

                         - дослідити       закономірності         зміни      ресурсних        характеристик

                  перспективних  колісних  сталей  (графітизованих,  з  твердорозчинним  або

                  дисперсійним зміцненням).

                         - обґрунтувати  хімічний  склад  і  структурно-фазовий  стан  нових

                  високоміцних сталей для коліс з підвищеним терміном експлуатації;

                         - розробити  режими  термічної  обробки  для  підвищення  циклічної

                  тріщиностійкості високоміцних залізничних коліс після ремонтної наплавки;

                          - розробити  відомчий  нормативний  документ  стосовно  додаткових

                  вимог до сталей суцільнокатаних високоміцних залізничних коліс.

                         Об’єкт досліджень – сталі для високоміцних залізничних коліс.

                         Предмет  досліджень  –  закономірності  зміни  ресурсних  механічних

                  характеристик  (міцності,  твердості,  тріщиностійкості,  зносостійкості)  і

                  мікромеханізмів руйнування сталей високоміцних залізничних коліс залежно

                  від  їх  хімічного  складу  і  структурно-фазового  стану  з  урахуванням  впливу

                  експлуатаційних чинників.

                         Методи  досліджень.  У  роботі  використані  оптична  та  сканувальна

                  електронна        мікроскопія,        мікрофрактографічний           аналіз,      механічні

                  випробування  при  статичних  і  циклічних  навантаженнях  на  міцність,

                  пластичність  і  тріщиностійкість,  рентгенофазовий  аналіз,  визначення

                  локальних  напружень  та  деформацій,  оцінювання  зносостійкості  та  опору

                  пошкоджуваності, профілометрія.


                         Наукова новизна отриманих результатів.
                         8.     Запропоновано  нову  концепцію  створення  високоміцних

                  колісних  сталей,  яка  базується  на  діаграмах  конструкційної  міцності  і

                  експлуатаційної  надійності  з  урахуванням  механізмів  руйнування  за

                  нормального  відриву  і  поперечного  зсуву  та  передбачає  забезпечення

                  оптимального  поєднання  їх  характеристик  опору  зношуванню  і  контактно-

                  втомній пошкодженості за умови зниженого вмісту вуглецю в сталі.

                         9.     Вперше  констатовано,  що  схильність  до  утворення  повзунів  на


                  поверхні  кочення  коліс  підвищується  з  ростом  високотемпературної  (вище
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37