Page 31 - Кулик В.В.
P. 31
31
“Експериментальне обґрунтування технологічних режимів виробництва і
відновлення залізничних коліс з комплексом оптимальних службових
характеристик в різних умовах експлуатації” (0116U006344, 2016-2020 рр); за
грантами для молодих учених НАН України: “Оцінювання роботоздатності
нових графітизованих сталей для високоміцних залізничних коліс”
(0111U008322 і 0112U005109, 2011-2012 рр.); у рамках кафедральної
науково-дослідної роботи згідно з тематичними планами МОН України:
“Моделювання та синтезування нових багатокомпонентних функціональних
матеріалів з прогнозованою структурою та властивостями” (0116U004142,
2016-2018 рр), в яких автор брав участь як керівник (0113U004222,
0111U008322, 0112U005109) або відповідальний виконавець (решта).
Мета і завдання дослідження. Мета роботи – розробити вимоги до
сталей високоміцних залізничних коліс для одночасного забезпечення
високої зносостійкості та опору утворенню дефектів (повзунів і вищербин) на
їх поверхні кочення, а також обґрунтувати хімічний склад і структурно-
фазовий стан нових сталей для коліс з підвищеним терміном експлуатації.
Для досягнення поставленої мети в роботі вирішувались наступні
основні задачі:
- провести аналіз закономірностей формування дефектів на поверхні
кочення залізничних коліс залежно від умов їх експлуатації та марки колісної
сталі;
- дослідити закономірності зміни характеристик міцності і циклічної
тріщиностійкості стандартних високоміцних колісних сталей залежно від
впливу експлуатаційних чинників (температури, корозивного середовища,
умов під час гальмування)
- обґрунтувати вибір механічних характеристик сталей, що визначають
їх опір утворенню повзунів і вищербин на поверхні кочення коліс за
локальних умов нормального відриву та поперечного зсуву;
- сформулювати вимоги до хімічного складу і структурно-фазового
стану нових сталей для коліс з підвищеним терміном експлуатації;