Page 237 - Кулик В.В.
P. 237
237
0
видовження) за температури відпуску 600 та 550 С, відповідно для сталей
Ф1 та Ф2 (рис. 4.43 та рис. 4.44) [444]. Досліджуючи ймовірність утворення
повзунів на поверхні кочення коліс показано, що температурні залежності
границь міцності і текучості колісних сталей (в тому числі
0,2
B
оптимальних варіантів сталей Ф1 та Ф2) можна розділити на три ділянки
(див. табл. 4.11, графіки a, б на рис. 4.45): в інтервалі температур
випробувань від кімнатної до 300°С, від 300 до 700°С та від 700°С і вище. На
першій і третій ділянках маємо тенденцію, коли механічні характеристики
мало залежать від температури випробовування, на другій спостерігаємо їх
традиційне зниження з підвищенням температури [445]. При цьому
відзначимо деякі особливості.
Таблиця 4.11 – Вплив температури на зміну механічних характеристик
досліджуваних колісних сталей
Сталь Температура ,
B
0,2
0
марки випроб., С МПа %
20 1062 853 17,1
300 1028 812 16,8
400 972 699 17,1
Ф1 500 682 619 16,8
600 396 341 22,4
700 142 128 40,3
800 79 66 69,1
20 1025 806 17,7
300 987 704 21,5
400 824 617 22,9
Ф2 500 718 436 27,1
600 351 311 32,0
700 154 120 37,9
800 54 44 67,2