Page 231 - Кулик В.В.
P. 231
231
Рисунок 4.41 – Запропонована діаграма експлуатаційної надійності
колісних сталей: 1-3 – сталі марок 2, Т і Т [397]; 4 – сталь з
м
твердорозчинним зміцненням К2 [423]; 5 – сталь Н1 після нормалізації при
0
0
0
880 С та відпуску 450 С; 6 – Н4 після нормалізації при 950 С та відпуску
0
0
0
600 С; 7 – Н5 після нормалізації при 950 С та відпуску 600 С [437]
На рис. 4.42 подана діаграма експлуатаційної надійності в
запропонованих раніше [393] координатах (K – 1/W). Вона якісно подібна
fc
до діаграми в координатах (1/D – 1/W), тобто опір пошкоджуваності поверхні
кочення колеса (1/D) корелює з циклічною в’язкістю руйнування колісної
сталі (K ), аналогічно, як в отриманих раніше результатах досліджень (див.
fc
вище). Таким чином, сталь з твердорозчинним зміцненням № 2 (точка 4) слід
оптимізувати за опором пошкоджуваності, тобто за циклічною в’язкістю
руйнування, а в сталі Н4 (точка 6) потрібно підвищувати зносостійкість.
Тобто показана необхідність комплексного поєднання твердорозчинного та
дисперсійного зміцнення, яке має забезпечити оптимальне поєднання
ресурсних характеристик колісних сталей.