Page 227 - Кулик В.В.
P. 227
227
Рисунок 4.37 – Діаграми швидкостей росту втомної макротріщини в сталях
0
після нормалізації та відпуску: Н1 з відпуском 450 С – крива 1 (табл. 4.6, і
0
0
табл. 4.7), Н4 з відпуском 600 С – крива 2, Н5 з відпуском 600 С – крива 3
Комплексне мікролегування ванадієм і азотом при пониженому вмісті
вуглецю сприяє формуванню локальної мікропластичності матеріалу, що
обумовлює утворення деформаційних гребенів в зламі, які оточують
відкольні фасетки [440]. Деформаційні гребені ямкового характеру, на
формування яких можуть впливати виділення вторинної фази, інтенсивніші в
зламах сталі варіанту Н4 (рис. 4.38б) порівняно з варіантом Н5 (рис. 4.38в).
Експлуатаційну надійність колісних сталей доцільно характеризувати
комплексним параметром конструкційної міцності матеріалів [ ‧K ‧K ],
В
th
fc
який поєднує характеристики їх міцності і тріщиностійкості [442]. З табл. 4.8
видно, що за цим параметром сталь варіанту Н4 переважає варіанти Н1 і Н5 в
1,26 рази і 1,14 рази, відповідно. Результати дослідження контактно-втомної
пошкоджуваності поверхні кочення модельних коліс показують (рис. 4.39),
що параметр D добре корелює з параметром конструкційної міцності (див.
табл. 4.8). При цьому видно, що найкращими експлуатаційними