Page 212 - Кулик В.В.
P. 212
212
Рисунок 4.25 – Діаграма експлуатаційної надійності колісних сталей в
запропонованих раніше координатах: 1 – досліджувана сталь К2 [423];
2-4 – сталі марок 2, Т і Т [397]
м
4.4. Сталі з дисперсійним нітридним зміцненням
Згідно запропонованої концепції розроблення нових сталей для
високоміцних залізничних коліс [343], ресурс експлуатації залізничних коліс
необхідно забезпечувати за умов зниження вмісту вуглецю в колісній сталі
(до 0,50…0,55%). Це призведе до падіння міцності та твердості таких коліс, а
відповідно зростання їх зношування. Тому падіння міцності сталі при цьому
необхідно компенсувати іншими способами, зокрема легування.
Використання для цього легування хромом, молібденом і нікелем [12, 430] є
проблематичним, оскільки зумовлює високу вартість сталі тавідповідно
зниження конкурентоздатності таких залізничних коліс. Перспективним для