Page 208 - Кулик В.В.
P. 208

208

































                    Рисунок 4.21 – Діаграми швидкостей росту втомної макротріщини в сталях

                   марки 2 (а) і Т (б) [19], а також досліджуваної сталі К2 (в) у вихідному стані

                      (1), після модельного гальмування на повітрі (2) і з повітряно-водяним

                                                          обдувом (3)



                         Фрактографічні  особливості  руйнування  сталі  марки  К2  залізничного

                  колеса  після  проти  такого  у  вихідному  стані  відзначаються  дисперсністю

                  ділянок  поверхні  зламу,  аналогічно  як  це  було  для  зламу  сталі  марки  Т.

                  Зокрема,  за  низьких  амплітуд  навантаження  спостерігається  переважно

                  скольний  механізм  руйнування  з  зменшенням  структурних  складових

                  руйнування в порівнянні з вихідним станом (див. рис. 4.23а), зі зростанням

                  амплітуди навантаження у зламі по аналогії з сталлю марки Т переважають

                  гладкі, відносно безструктурні фасетки та борозчатий квазіскол (рис. 4.23б)

                  [423].

                         За  високих  амплітуд  навантаження  (наближеній  до  ділянки  початку

                  спонтанного  руйнування)  в  сталі  марки  К2  спостерігається  переважно

                  низькоенергоємний відкольний міжзеренний мікромеханізм руйнування (рис.

                  4.23в),  який  був  характерним  для  сталі  марки  Т  після  гальмування  з

                  повітряно-водяним обдувом (розділ 3 рис. 3.20б).
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213