Page 208 - Кулик В.В.
P. 208
208
Рисунок 4.21 – Діаграми швидкостей росту втомної макротріщини в сталях
марки 2 (а) і Т (б) [19], а також досліджуваної сталі К2 (в) у вихідному стані
(1), після модельного гальмування на повітрі (2) і з повітряно-водяним
обдувом (3)
Фрактографічні особливості руйнування сталі марки К2 залізничного
колеса після проти такого у вихідному стані відзначаються дисперсністю
ділянок поверхні зламу, аналогічно як це було для зламу сталі марки Т.
Зокрема, за низьких амплітуд навантаження спостерігається переважно
скольний механізм руйнування з зменшенням структурних складових
руйнування в порівнянні з вихідним станом (див. рис. 4.23а), зі зростанням
амплітуди навантаження у зламі по аналогії з сталлю марки Т переважають
гладкі, відносно безструктурні фасетки та борозчатий квазіскол (рис. 4.23б)
[423].
За високих амплітуд навантаження (наближеній до ділянки початку
спонтанного руйнування) в сталі марки К2 спостерігається переважно
низькоенергоємний відкольний міжзеренний мікромеханізм руйнування (рис.
4.23в), який був характерним для сталі марки Т після гальмування з
повітряно-водяним обдувом (розділ 3 рис. 3.20б).