Page 52 - НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
        P. 52
     52
               що характеризуються стійкістю до зношування та корозійного руйнування, а й
               ще являються екологічно чистими процесами.
                      Переважна  більшість  опублікованих  результатів  стосувалася  вивчення
               структури поверхневого шару сталей та алюмінієвих сплавів після їх лазерного
               оплавлення із  введенням  у  ванну розплаву зміцнюючих  часточок  та дослідже-
               нню опору зношуванню. Необхідно зазначити, що в основному ці роботи вико-
               нувалися  зарубіжними дослідниками,  які наводили  обмежені  відомості про ре-
               жими модифікування. Вплив структурної гетерогенності поверхні на міцність і
               характер руйнування, зносостійкість за різних умов тертя та корозійно-електро-
               хімічні властивості лазерно модифікованих шарів є недостатньо вивченим, що не
               дозволяє більш ефективніше застосовувати цей метод обробки для підвищення
               надійності і ресурсу деталей і конструкцій із врахуванням умов їх експлуатації.
                      Опубліковані результати [104–180] стосувалися в основному структури та
               властивостей високошвидкісних газополуменево напилених покриттів, одержа-
               них  з  порошків  системи  WC-FeCo.  Оскільки  процес  одержання  монокарбіду
               вольфраму є складним та дорогим, тому постійно здійснюються спроби значно
               знизити його вміст, або повністю заміни в металокерамічних твердих покрит-
               тях.  Доступнішим  та  дешевшим  є  порошок  VC,  який  також  володіє  високою
               твердістю та температурою плавлення, проте має втричі нижчу питому вагу (5,4
                      3
                                                 3
               кг/дм ), ніж WC (17,2 кг/дм ), що є важливо для зміцнення деталей з алюмініє-
               вих сплавів. Проте роботи, в яких би досліджували структуру та експлуатаційні
               характеристики  високошвидкісних  газополуменевих  покриттів  зміцнених  VC
               практично відсутні.
                      На  сьогодні  недостатньо  з’ясованими  залишаються  закономірності  фор-
               мування структури поверхневих шарів на алюмінієвих сплавах, одержаних піс-
               ля застосування вище перерахованих методів оброблення, що перешкоджає оп-
               тимізації  складу  покриттів,  технології  їх  отримання,  прогнозуванню  робото-
               здатності  та  ранжуванню  за  характеристиками  зношування  під  впливом
               експлуатаційних  чинників.  На  вирішення  цих  завдань  і  спрямована  дана
               дисертаційна робота.
     	
