Page 183 - Кулик В.В.
P. 183
183
Базуючись на діаграмі конструкційної міцності (рис. 4.5) та на
залежностях між границею міцності ( ) та пластичністю (відносним
B
видовженням) (рис. 4.6) можна стверджувати, що оптимальною
графітизованою сталлю є сталь за варіантом 2 (згідно таблиці 4.1). Вона
володіє достатнім рівнем міцності та пластичності, які необхідно для колісної
сталі [407]. Графітові включення в ній повинні забезпечити підвищену
зносостійкість при експлуатації, а характеристики циклічної
тріщиностійкості, що є на рівні колісних сталей класу С закордонного
виробництва (рис. 4.7), забезпечать необхідний рівень щодо пошкодженості
поверхні кочення. Близьким до оптимальної є складнолегована графітизована
сталь (варіант 9 з рис. 4.5 ), але вона близька за характеристиками циклічної
тріщиностійкості та суттєво поступається оптимальній за пластичністю
(відносним видовженням), а також є дорожчою за рахунок легуючих
елементів, зокрема алюмінію, хрому, нікелю.
Рисунок 4.5 – Діаграма конструкційної міцності графітизованих сталей
(цифри вдповідають намеру в табл. 4.1)