Page 183 - Кулик В.В.
P. 183

183

                         Базуючись  на  діаграмі  конструкційної  міцності  (рис.  4.5)  та  на

                  залежностях  між  границею  міцності  ( )  та  пластичністю  (відносним
                                                                       B
                  видовженням)         (рис.    4.6)    можна      стверджувати,        що     оптимальною

                  графітизованою  сталлю  є  сталь  за  варіантом  2  (згідно  таблиці  4.1).  Вона

                  володіє достатнім рівнем міцності та пластичності, які необхідно для колісної

                  сталі  [407].  Графітові  включення  в  ній  повинні  забезпечити  підвищену

                  зносостійкість        при       експлуатації,       а     характеристики          циклічної

                  тріщиностійкості,  що  є  на  рівні  колісних  сталей  класу  С  закордонного

                  виробництва (рис. 4.7), забезпечать необхідний рівень щодо пошкодженості

                  поверхні кочення. Близьким до оптимальної є складнолегована графітизована

                  сталь (варіант 9 з рис. 4.5 ), але вона близька за характеристиками циклічної

                  тріщиностійкості  та  суттєво  поступається  оптимальній  за  пластичністю

                  (відносним  видовженням),  а  також  є  дорожчою  за  рахунок  легуючих

                  елементів, зокрема алюмінію, хрому, нікелю.









































                      Рисунок 4.5 – Діаграма конструкційної міцності графітизованих сталей


                                         (цифри вдповідають намеру в табл. 4.1)
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188