Page 240 - КЛАСИФІКАЦІЯ ЛОКАЛІЗОВАНИХ ДЕФЕКТІВ ЗВАРНИХ ШВІВ НА РЕНТГЕНІВСЬКИХ ЗОБРАЖЕННЯХ ТРУБ
P. 240
240
температур 400 та 500 С [304]. Це зумовлено відсутністю позитивного впливу
марганцю на катодні включення за температури відпалу 200 С, а також
зростання розмірів інтерметалідів за 550 С, що приводить в свою чергу до
формування ПЕО шарів з підвищеною поруватістю.
5.5. Дослідження інтерметалідів у магнієвому сплаві AZ 31
З огляду на механічні властивості, магнієві сплави є надзвичайно
перспективним матеріалом в машинобудуванні, що призводить до зменшення
маси виробів, зниження споживання пального та викидів вуглекислого газу.
Можливість застосовувати магнієві сплави в промисловості і, зокрема, в
автомобілебудуванні залежить від їх опору корозійному руйнуванню, оскільки
магній є електронегативним матеріалом, схильним, при контакті з іншими
металами, до анодного розчинення. У корозійних середовищах інтерметалідні
включення в магнієвих сплавах стають місцями локальних корозійних
пошкоджень. Магнієві сплави мають від’ємний електродний потенціал у
корозійних середовищах і, відповідно, значний негативний вплив має контакт
магнієвих сплавів з іншими металами. Наявності неметалевих та
інтерметалічних включень призводять до виникнення гальванічного ефекту
[287].
Одним з найбільш поширених магнієвих сплавів є AZ31, який добре
поєднує в собі міцність, пластичність та рідкотекучість і найчастіше
використовується для виготовлення листів. Як правило, алюміній і цинк є
основними легуючими елементами магнієвих сплавів. Вони впливають на
механічні, фізичні та хімічні властивості. Алюміній є найбільш важливим,
оскільки він може значно поліпшити міцність на розрив, утворюючи фази
Mg (Al, Zn) . Елементи Zn і Mn в магнієвих сплавах відіграють ту ж роль, що і
12
17
алюміній. Крім того, марганець зменшує розмір зерна і поліпшує зварювання
магнієвих сплавів [259-261]. Але досі існує відносно мало досліджень про