Page 26 - disertation_SLIEPKO_ROMAN
P. 26
26
частотному діапазоні контактних вимушень, величині нестабільності. Для
вивчення впливу шероховатостей на виникнення вібрацій важливим є
розроблення числових методів. Представлені в літературі дослідження можуть
бути поділені в залежності від обраного підходу на такі основні групи:
1) моделювання поверхні з намаганням репродукувати в певний спосіб
жорсткість [18, 19];
2) числова імплементація алгоритмів, що відтворюють зіткнення між
нерівностями [20, 21];
3) моделювання мультиконтактів [22];
4) з урахуванням особливих законів тертя [23, 24].
“Squeal”, що має відносно високу частоту розглядається як серйозний
фактор, який впливає на роботу обʼєктів сучасної індустрії. Відомими є пʼять
різних механізмів генерування “squeal”, які підсумовані в [25–28] і мають
суттєве значення для кращого розуміння цього явища, а саме: “stick-slip”,
негативний нахил фрикційно-швидкісної кривої, spray-slip, mode-coupling та
часова затримка. Однак дотепер не існує простої загальної теорії для аналізу
різних звукових явищ.
Відомо, що “squeal” залежить від багатьох факторів, таких як жорсткість,
замикання фрикційних систем, комбінацій матеріалів в контактах, типу
контакту та умов змазування, відносного руху і т.п. [29]. Серед них
топографічна структура поверхні розглядається як фактор, який грає ключову
роль у генеруванні “squeal”. Експериментально та числами методами цілий ряд
дослідників вивчали вплив поверхні на характеристики шуму [30–36].
М. Еріксон та ін. [30] дослідили кореляції між топографією поверхні
тормозної колодки й тормозного генерування “squeal” і знайшов, що розміри
поверхневих плато мають значний вплив на генерування “squeal” (шуму).
Х. Шериф [32] досліджував вплив топографії на збудження “squeal” і
запропонував концепцію індексації для описання встановлення чи зникнення
“squeal”. M. Rusli i M. Okuma [31] встановили, що нестабільні моди виникають і
збуджується “squeal”, коли структурні динамічні параметри і контактні
частотному діапазоні контактних вимушень, величині нестабільності. Для
вивчення впливу шероховатостей на виникнення вібрацій важливим є
розроблення числових методів. Представлені в літературі дослідження можуть
бути поділені в залежності від обраного підходу на такі основні групи:
1) моделювання поверхні з намаганням репродукувати в певний спосіб
жорсткість [18, 19];
2) числова імплементація алгоритмів, що відтворюють зіткнення між
нерівностями [20, 21];
3) моделювання мультиконтактів [22];
4) з урахуванням особливих законів тертя [23, 24].
“Squeal”, що має відносно високу частоту розглядається як серйозний
фактор, який впливає на роботу обʼєктів сучасної індустрії. Відомими є пʼять
різних механізмів генерування “squeal”, які підсумовані в [25–28] і мають
суттєве значення для кращого розуміння цього явища, а саме: “stick-slip”,
негативний нахил фрикційно-швидкісної кривої, spray-slip, mode-coupling та
часова затримка. Однак дотепер не існує простої загальної теорії для аналізу
різних звукових явищ.
Відомо, що “squeal” залежить від багатьох факторів, таких як жорсткість,
замикання фрикційних систем, комбінацій матеріалів в контактах, типу
контакту та умов змазування, відносного руху і т.п. [29]. Серед них
топографічна структура поверхні розглядається як фактор, який грає ключову
роль у генеруванні “squeal”. Експериментально та числами методами цілий ряд
дослідників вивчали вплив поверхні на характеристики шуму [30–36].
М. Еріксон та ін. [30] дослідили кореляції між топографією поверхні
тормозної колодки й тормозного генерування “squeal” і знайшов, що розміри
поверхневих плато мають значний вплив на генерування “squeal” (шуму).
Х. Шериф [32] досліджував вплив топографії на збудження “squeal” і
запропонував концепцію індексації для описання встановлення чи зникнення
“squeal”. M. Rusli i M. Okuma [31] встановили, що нестабільні моди виникають і
збуджується “squeal”, коли структурні динамічні параметри і контактні