Page 20 - Міністерство освіти і науки України
P. 20

18

               На  підставі  вищевикладених  результатів  досліджень  запропоновано  нову
          концепцію  розроблення  високоміцних  колісних  сталей,  яка  базується  на  підходах
          структурної  механіки  руйнування  і  включає  пошук  на  підставі  діаграм
          конструкційної  міцності  колісних  сталей,  які  забезпечують  оптимальне  поєднання
          характеристик їх міцності і тріщиностійкості (рис. 14а) з урахуванням їх структури і
          механізмів руйнування за умов нормального відриву та поперечного зсуву (рис. 14б)












































            Рис. 14. Концепція створення високоміцних колісних сталей: а – оптимальне
            поєднання міцності і циклічної тріщиностійкості; б – врахування механізмів
           руйнування за умов нормального відриву і поперечного зсуву; в – запобігання
                 мартенситного перетворення під час гальмування; г – забезпечення
             оптимального поєднання опору зношуванню і пошкоджуваності: 1 – сталь

          марки 2, 2 – марки Т, 3 – марки Т . Світлі символи – діаграма (1/D – 1/W); темні
                                                    м
            – (K  –1/W); А – аустеніт, Ф – ферит, П – перліт, Б – бейніт, М – мартенсит,
                   fc
          Т – тростит, С – сорбіт; Т  – температура аустенізації; Т              гал.  – температура в зоні
                                          А
                                контакту колесо-рейка під час гальмування.

          для  мінімізації  тріщиноутворення  на  поверхні  кочення  коліс.  Вона  передбачає
          необхідність зниження вмісту вуглецю для запобігання мартенситного перетворення
          під час гальмування (рис. 14в), що зумовлює інтенсифікацію тріщиноутворення на
          поверхні  коліс;  забезпечення  оптимального  поєднання  їх  характеристик  опору
          зношуванню і пошкоджуваності (рис. 14г). В результаті колісні сталі з підвищеним
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25