Page 193 - Microsoft Word - Дисертація.docx
P. 193

193

                  стінки – 60 мм. При цьому досліджували метал після однакової тривалості


                  експлуатації  τ   та  різної  сумарної  кількості  зупинок  технологічного
                                    op
                  процесу  N .  Для  обґрунтування  вибору  металу  для  досліджень  його
                               Σ
                  властивостей  та  їх  зміни  внаслідок  експлуатації  на  головних  парогонах


                  різних блоків ТЕС проаналізували відповідні вибірки технологічних даних

                  щодо тривалості експлуатації та кількості планових N             план  і вимушених N
                                                                                                          вим
                  зупинок технологічного процесу для парогонів зі сталі 15Х1М1Ф.

                        Для  з’ясування  впливу  зупинок  технологічного  процесу  на

                  інтенсивність деградації порівняли стан сталі 15Х1М1Ф, експлуатованої на


                  різних  блоках  ТЕС.  Для  досліджень  вибрали  метал  з  різних  блоків  з

                                                                                    5
                  практично  однаковою  тривалістю  експлуатації  (~2·10  год),  проте  різною
                  кількістю вимушених N  і загальною кількістю N  зупинок технологічного
                                                                              з
                                               в
                  процесу. А саме на одному з блоків N  = 501, а N  = 219, а на іншому блоці
                                                                з
                                                                             в
                  N   =  576,  N   =  283.  Підставою  для  такого  вибору  було  те,  що  кількість
                    з
                                 в
                  вимушених  зупинок  технологічного  процесу  на  обраних  блоках  через

                  непередбачені         регламентом         експлуатації       ситуації      відрізнялася

                  найбільше [147].

                        Зразки з експлуатованого металу вирізали з вертикальних ділянок


                  головних  парогонів  різних  блоків,  які  експлуатувалися  за  практично

                  однакових температурно-силових умов експлуатації.

                        Класифікація  фрактографічних  зображень  досліджуваних  зразків

                  підтвердила зменшення частки в’язкого руйнування на досліджуваних


                  поверхнях із зростанням кількості зупинок обладнання (Рис. 4.12).
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198