Page 40 - Krechkovska_avtoref
P. 40

38
              45. Student O. Z. , Krechkovska H. V., Nykyforchyn H. M., Zvirko O. I. Operated
       steel degradation peculiarities of the different elements of power steam pipelines [Елект-
                                                    th
       ронний ресурс]. Book of Abstract of 14  International Conference on Fracture (ICF 14),
       (Rhodes, Greece, June 18–23, 2017). 1 USB-носій. 2 p.
              46. Nykyforchyn  H.,  Krechkovska  H.,  Student  O.  Fractographic  peculiarities  of
       SCC of gas pipeline steels after its hydrogen assisted in-laboratory degradation. Structural
       Integrity and Durability: Аbs. Int. Conf. Dubrovnik, Croatia, August 15, 2017. Ed. Željko
       Božić. Zagreb: University of Zagreb. 2017. P. 57–58.
              47. Кречковська Г. В., Студент О. З. Фрактодіагностика технічного стану ста-
       лей  різної  міцності  для  газогонів.  Пошкодження  матеріалів  під  час  експлуатації,
       методи  його  діагностування:  праці  V  міжн.  наук.-техн.  конф.,  м. Тернопіль  19-22
       вересня 2017р., Тернопіль, 2017. С. 86–89.

                                                  АНОТАЦІЯ
              Кречковська  Г. В.  Методологія  оцінювання  критичного  стану  тривало
       експлуатованих конструкційних сталей за зміною їх структури, мікромеханіз-
       мів та опору руйнуванню. – на правах рукопису.
              Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціа-
       льністю      05.02.01      –    матеріалознавство.         –     Фізико-механічний          інститут
       ім. Г.В. Карпенка НАН України, Львів, 2020.
              У роботі вирішено важливу науково-технічну проблему, спрямовану на розро-
       блення,  апробацію  та  практичну  реалізацію  методів  оцінювання  структурно-
       механічного стану конструкційних сталей тривалої експлуатації за різних темпера-
       турно-силових умов у корозивно-наводнювальних середовищах на основі залежнос-
       тей між кількісними структурними, фрактографічними та механічними показника-
       ми, чутливими до їх деградації.

              Аналізували вуглецеві сталі виробництва кінця ХІХ – початку ХХ сторіч (вежі
       Шухова, мости Вроцлава), низьколеговані сталі газо- і нафтогонів, теплотривкі ни-
       зько- та високолеговані сталі (елементів парогонів ТЕС та лопаток роторів парових
       турбін). На основі комплексного дослідження механічних характеристик сталей об-
       ґрунтовано вибір показників, чутливих до їх деградації. За експлуатації в кліматич-
       них умовах використали ударну в’язкість KCV, а у високотемпературних – ефектив-
       ний поріг циклічної тріщиностійкості ΔK           th eff . За структурний показник стану тепло-
       тривких сталей використали розміри карбідів і зерен, а за фрактографічний – частку
       площі зламу, що припадала на фрактографічні ознаки, пов’язані з деградацією сталі.
       Для  сталей,  тривало  експлуатованих  за  кліматичних  умов,  такими  ознаками  були
       розшарування та крізьзеренні відколи на зламах ударних зразків, а за високотемпе-
       ратурних –  фрагменти  міжзеренного руйнування на  фоні крізьзеренного  втомного
       рельєфу зламів зразків, випробуваних на циклічну тріщиностійкість.
              Науково обґрунтовано методологію оцінювання структурно-механічного ста-
       ну низки конструкційних сталей різних об’єктів експлуатації, в основі якого побу-
       довані універсальні залежності між втратою їх механічних характеристик та зміною
       структурних та фрактографічних інформативних ознак їх деградації після тривалої
       експлуатації в кліматичних і високотемпературних умовах.
              Ключові слова: деградація конструкційних сталей, тривала експлуатація, клі-
   35   36   37   38   39   40   41   42   43