Page 17 - Thesis_Lavrys
P. 17
17
що дасть можливість знизити температурно-часові параметри
термодифузійного насичення азотом до таких, які відповідають ЗТО.
Тому питання інтенсифікації азотування титанового сплаву ВТ22
набуває особливої актуальності, в тому числі за рахунок попереднього
модифікування структури поверхневих шарів шляхом холодного
поверхневого пластичного деформування (ХППД), для отримання
регламентованих поверхневих та об’ємних характеристик сплаву, а, відтак, і
належного рівня його зносостійкості. Саме на вирішення цієї актуальної
науково-технічної задачі і спрямована представлена дисертаційна робота.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами.
Дослідження за темою дисертаційної роботи виконані у відділі
матеріалознавчих основ інженерії поверхні Фізико-механічного інституту
ім. Г. В. Карпенка НАН України за планами тем відомчого замовлення
НАН України, в яких автор був виконавцем: «Розробка технології
формування деформаційо-дифузійних зміцнених шарів на поверхні деталей
гідроциліндрів з титанового сплаву ВТ22 для забезпечення підвищеного
рівня службових характеристик» Програми «Проблеми ресурсу і безпеки
експлуатації конструкцій, споруд та машин (РЕСУРС)»; «Розроблення
технології комбінованого деформаційно-дифузійного модифікування
поверхневих шарів конструкційних елементів авіаційної техніки з титанових
сплавів» Програми «Надійність і довговічність матеріалів, конструкцій,
обладнання та споруд (РЕСУРС-2)».
Робота виконувалась згідно програми спільних науково-дослідних
робіт між АНТК «Антонов», Фізико-механічним інститутом
ім. Г. В. Карпенка НАН України та Інститутом надтвердих матеріалів
ім. В. М. Бакуля НАН України по підвищенню надійності і довговічності
гідроциліндрів авіаційної техніки зі сплаву ВТ22 застосуванням зносостійких
покриттів та деформаційних технологій.