Page 17 - Thesis_Lavrys
P. 17

17

                  що      дасть      можливість         знизити       температурно-часові          параметри

                  термодифузійного насичення азотом до таких, які відповідають ЗТО.

                         Тому  питання  інтенсифікації  азотування  титанового  сплаву  ВТ22

                  набуває  особливої  актуальності,  в  тому  числі  за  рахунок  попереднього

                  модифікування         структури       поверхневих        шарів      шляхом       холодного

                  поверхневого        пластичного       деформування         (ХППД),       для     отримання

                  регламентованих поверхневих та об’ємних характеристик сплаву, а, відтак, і

                  належного  рівня  його  зносостійкості.  Саме  на  вирішення  цієї  актуальної

                  науково-технічної задачі і спрямована представлена дисертаційна робота.

                         Зв’язок  роботи  з  науковими  програмами,  планами,  темами.

                  Дослідження  за  темою  дисертаційної  роботи  виконані  у  відділі

                  матеріалознавчих  основ  інженерії  поверхні  Фізико-механічного  інституту

                  ім. Г. В.  Карпенка  НАН  України  за  планами  тем  відомчого  замовлення

                  НАН України,  в  яких  автор  був  виконавцем:  «Розробка  технології


                  формування  деформаційо-дифузійних  зміцнених  шарів  на  поверхні  деталей
                  гідроциліндрів  з  титанового  сплаву  ВТ22  для  забезпечення  підвищеного


                  рівня  службових  характеристик»  Програми  «Проблеми  ресурсу  і  безпеки
                  експлуатації  конструкцій,  споруд  та  машин  (РЕСУРС)»;  «Розроблення


                  технології      комбінованого         деформаційно-дифузійного             модифікування
                  поверхневих шарів конструкційних елементів авіаційної техніки з титанових


                  сплавів»  Програми  «Надійність  і  довговічність  матеріалів,  конструкцій,
                  обладнання та споруд (РЕСУРС-2)».


                         Робота  виконувалась  згідно  програми  спільних  науково-дослідних

                  робіт      між       АНТК        «Антонов»,         Фізико-механічним           інститутом

                  ім. Г. В. Карпенка  НАН  України  та  Інститутом  надтвердих  матеріалів

                  ім. В. М. Бакуля  НАН  України  по  підвищенню  надійності  і  довговічності

                  гідроциліндрів авіаційної техніки зі сплаву ВТ22 застосуванням зносостійких

                  покриттів та деформаційних технологій.
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22