Page 349 - Кулик В.В.
P. 349
349
424. Cvetkovski K., Ahlström J., Karlsson B. Thermal softening of fine
pearlitic steel and its effect on the fatigue behavior. Procedia Engineering. 2010.
Vol. 2, № 1. P. 541–545.
425. Гаврилюк А.Ф., Рябец Т.А. Состояние и анализ безопасности на
железных дорогах Украины. Пути развития средств неразрушающего
контроля. Неразрушающий контроль. 2007. № 2. С. 13–21.
426. Walther F., Meilgen C., Eifler D. Mikrostrukturbasierte
Ermudungseigenschaften hochbeanspruchter UIC-Radwerkstoffe.
Eisenbahningenieur. 2004. No 5. S. 41–48.
427. Walther F., Eifler D. Local cyclic deformation behavior and
microstructure of railway wheel materials. Materials Science and Engineering.
2004. Vol. A387–389. P. 481–485.
428. Андрейко І., Осташ О., Кулик В., Узлов І., Бабаченко О.
Структура та опір руйнуванню сталей в різних зонах залізничних коліс.
Машинознавство. 2008. № 5. С. 18–21.
429. Осташ О.П., Кулик В.В., Бабаченко О.І., Кононенко Г.А. Опір
втомному руйнуванню сталей в різних зонах ободу залізничних коліс.
Проблеми і перспективи розвитку залізничного транспорту: Тези 76-ої
Міжнародної науково-практичної конференції. (19-20 травня 2016,
Дніпропетровськ). 2016. С. 292-293.
430. Cassidy P.D. Wrought materials may prolong wheel life. International
Railway Journal and Rapid Transit Review. 2001. Vol. 41, No 12. P. 40–41.
431. Ivanov B.S., Filippov G.A., Demin K.Yu., Moskovoi K.A., Semin
A.E. Modifying wheel steel with nitrogen. Steel in Translation. 2007. Vol. 37,
No 9. P. 769–772.
432. Zhao F., Wu M., Jiang B., Zhang C., Xie J., Liu Y., Effect of nitrogen
contents on the microstructure and mechanical properties of V-Ti microalloyed
steels for the forging of crankshafts. Materials Science and Engineering A. 2018.
Vol. 731. P. 360–368.
433. Hu J., Du L.-X., Wang J.-J., Gao C.-R. Effect of welding heat input on