Page 6 - Microsoft Word - Kaniuk_avtoref
P. 6
4
залізничного колеса під час його встановлення на колісний центр, які
застосовуються для розробки методики виявлення ділянок зародження втомного
руйнування в об’ємі матеріалу бандажа.
Практичне значення одержаних результатів.
Сформульовані моделі зародження та поширення тріщин у механічних
елементах залізничного транспорту та розроблені на їх основі методики визначення
їх залишкового ресурсу можуть бути ефективно використані як для розвитку
загальної теорії кінетики втомного розтріскування елементів металоконструкцій, так
і для практичного їх застосування під час оцінювання ризику подальшої
експлуатації та підвищення надійності рухомого складу залізничного транспорту.
Зокрема, отримані в роботі результати розрахунків показали, що зсувні
макромеханізми руйнування можуть мати значний вплив на поширення втомної
тріщини в осі колісної пари, понижуючи її залишковий ресурс приблизно на 20%.
Результати досліджень впроваджено для діагностування механічних вузлів
локомотивів на ПрАТ “Львівський локомотиворемонтний завод”.
Достовірність отриманих результатів забезпечується використанням відомих
критеріїв механіки втомного руйнування, коректною постановкою задач та
задовільною точністю методів їх розв’язування, точністю проведення
експериментальних досліджень та доброю узгодженістю між розрахунковими та
експериментальними даними.
Особистий внесок здобувача.
Основні результати дисертаційної роботи отримані здобувачем самостійно. У
працях, написаних у співавторстві, дисертанту належить: побудова розрахункової
моделі поширення втомних макротріщин із урахуванням складного напруженого
стану [1]; проведення теоретичних досліджень та інтерпретація отриманих
результатів [2]; постановка задачі та побудова її числового розв’язку [3]; побудова
математичної моделі та розрахунок на її основі залишкового ресурсу залізничної
рейки із тріщиною [4]; проведення теоретико-експериментальних досліджень та
інтерпретація отриманих результатів [5]; узагальнення розрахункової моделі
поширення втомних макротріщин на випадок складного напруженого стану у металі
[6]; визначення коефіцієнта інтенсивності напружень у вершині втомної
макротріщини на доріжці кочення кільця буксового підшипника та проведення
експериментальних досліджень [7]; розвиток і обґрунтування методу визначення
кінетики росту втомної тріщини [8]; узагальнення розрахункової схеми визначення
кінетики росту втомних тріщин та побудова числового розв’язку визначальних
рівнянь [9]; проведення експериментальних досліджень та інтерпретація результатів
[10]; розвиток і обґрунтування методу оцінювання залишкового ресурсу осі
залізничної колісної пари [11]; постановка задачі та визначення її розв’язку [12].
Апробація результатів дисертації.
Робота у повному обсязі доповідалась на семінарі «Проблеми технічної
діагностики та дистанційного зондування» у Фізико-механічного інституту ім. Г. В.
Карпенка НАН України. Представлені в роботі результати доповідалися на: 5-й
Міжнародній науково-практичній конференції “Структурна релаксація у твердих